Sekretess

Ni som vet vilka vi är som bloggar här, tänk på att inte ge ut våra namn eller annan privat information.

Från Försvarsmaktens hemsida,

"Det är särskilt viktigt att tänka på att det man skriver till varandra i e-post, på Facebook, på egna bloggar eller andra sociala medier inte får handla om kommande militär verksamhet, svagheter vid förbandet, fullständiga namn på personer och annat som kan påverka säkerheten för de som tjänstgör eller de anhöriga hemma i Sverige."

onsdag 28 november 2012

Kväll

Idag har jag tänt missionsljuset...någon fler som beställt det?
Egentligen är det på söndagar klockan 19.00 man brukar tända det men eftersom att helgen inte blev som jag hade tänkt mig glömde vi bort det.
Beställ här --->  Ljus

Idag har sjuåringen visat att hon saknar sin pappa, hon är den som verkar ha klarat av det "bäst" men ikväll kom hon till mig och frågade...  -Kommer pappa hem på lördag. Nej svarade jag, det är länge kvar. -Fan, svarar hon och hon svär aldrig! Va sa jag?! -Fan säger hon igen. Sedan så säger hon, -Jag saknar pappa jag vill att han ska vara här nu!! Sedan gråter hon en skvätt. och sen så är det precis som vanligt igen. Ja, det går upp och ner och en stund innan hade jag gråtit en stund. Musik kan få mig att gråta och skratta och känner jag mig nedstämd så drar jag på mig hörlurarna och spelar min "Cry baby" låtlista på Spotify sedan kan jag gråta hysteriskt eller bara snyfta en kortis för att sedan "må bra" igen.

Den här veckan har känts oerhört lång och saknaden är enorm. Både för stora och små. Tioåringen har gråtit flera kvällar i rad när hon ska lägga sig. Jag tror att det kommer att lugna sig ju närmre jul vi kommer, nu har vi klarat den första veckan och det gjorde vi med bravur. Speciellt tioåringen som tog hand om hus, hem och hundar i helgen då jag plötsligt däckade. Det vill vi inte vara med om igen men jag säger bara wow! Vilken otroligt duktig tjej jag har som gjorde allt för att hemmet skulle rulla på som vanligt. Hon fixade mat till sig och syrran, rastade hundarna, medicinerade katten och ja allt det där som jag gör i vanliga fall.

För alla er som saknar er älskade,


Till S  
Du är den vackraste jag mött,
inte tuff och kall och hård som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och när jag har dig när du tar mej,
min hungrande kropp får frid bortom all rum och tid.
Då är du den finaste jag mött.

2 kommentarer:

  1. Tack M. Jag Älskar Dig! /S

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera