Sekretess

Ni som vet vilka vi är som bloggar här, tänk på att inte ge ut våra namn eller annan privat information.

Från Försvarsmaktens hemsida,

"Det är särskilt viktigt att tänka på att det man skriver till varandra i e-post, på Facebook, på egna bloggar eller andra sociala medier inte får handla om kommande militär verksamhet, svagheter vid förbandet, fullständiga namn på personer och annat som kan påverka säkerheten för de som tjänstgör eller de anhöriga hemma i Sverige."

torsdag 9 maj 2013

Snart bara en vecka

Nu rullar det på! Dessutom är jag och tjejerna lediga i fyra dagar, ska bli skönt! Då ska det grejas inför makens hemkomst OCH för ett stundande 11års firande.

Ja, tänk att vi faktiskt har klarat det, jag och mina tjejer här hemma och S där borta i Affeland.
Jag hade aldrig klarat mig utan min vän och kollega med familj. Eller mitt jobb som jag oftast mår rätt så bra på, även om det stundtals känns "kackligt". Hade jag inte haft ett jobb att gå till där jag får skratta och gilla mina uppgifter hade dessa månader gått otroligt långsamt och varit betydligt mer tungsinta än vad de varit nu.

Jag klappar mig själv på axeln och inser att det går även om jag stundtals haft mord i sinnet... Över bilar, brunnslock, snö och en panna som ska sotas. Å andra sidan hade jag kanske inte behövt så stor klapp på axeln om allt fungerat smärtfritt där jag inte behövt bevisa för mig själv att jag klarar av att fixa problem.

I morgon väntar en ny fikadejt med två andra gräsänkor, det var väldigt trevligt att träffas sist och skönt att ventilera det vi faktiskt går igenom tillsammans. Jag förstår dem och de förstår mig. Synd att vi inte kom igång med träffarna tidigare...

Snart är tio månaders särboliv över!

3 kommentarer:

  1. Härligt positiva rader, ja - Du/Ni har klarat av detta bra, sträck på Er! Snart är eran familj samlad igen, det ska blir kul att träffa er, vi ses, kramar från oss!

    SvaraRadera
  2. Bästa nedräkningen ever!!
    Vilken bragd!
    Skönt att du känner att du har haft en trygghet i att vi finns nära. Tycker själva att vi inte gjort något,önskar vi haft mer lediga dagar.
    Bra jobbat hela ligan!!
    Kram familjen E

    SvaraRadera
  3. Det är tanken som räknas...och ni har frågat så många gånger om det är något jag vill ha hjälp med eller om "barnvakt". Det är trygghet!

    SvaraRadera