Sekretess

Ni som vet vilka vi är som bloggar här, tänk på att inte ge ut våra namn eller annan privat information.

Från Försvarsmaktens hemsida,

"Det är särskilt viktigt att tänka på att det man skriver till varandra i e-post, på Facebook, på egna bloggar eller andra sociala medier inte får handla om kommande militär verksamhet, svagheter vid förbandet, fullständiga namn på personer och annat som kan påverka säkerheten för de som tjänstgör eller de anhöriga hemma i Sverige."

torsdag 4 april 2013

Prat eller prat?!

Det blir mycket chatt med Affeland... Speciellt när man saknar mycket. Ibland blir det Skype också. Jag eller vi har varit lyckligt lottade och har kunnat ha tät kontakt under hela missionen. Det är nu på slutet som vi har lyckats få till Skype innan har det varit telefon och chatt via Facebook.

Att inte kunna nå varandra när man vill var en av de stora orosmomenten för min del. Jag föreställde mig tre minuters samtal varannan dag eller som man har hört från andra, ett samtal i veckan. Nu har S haft ett eget nummer som jag kunnat ringa om det varit något och det har underlättat för oss här hemma i vardagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar