Sekretess

Ni som vet vilka vi är som bloggar här, tänk på att inte ge ut våra namn eller annan privat information.

Från Försvarsmaktens hemsida,

"Det är särskilt viktigt att tänka på att det man skriver till varandra i e-post, på Facebook, på egna bloggar eller andra sociala medier inte får handla om kommande militär verksamhet, svagheter vid förbandet, fullständiga namn på personer och annat som kan påverka säkerheten för de som tjänstgör eller de anhöriga hemma i Sverige."

söndag 20 januari 2013

Vuxentid

Igår så hade jag en dejt med min vän och kollega. Barnen fick vara hos hennes man och deras barn och jag och min vän åkte till stan för lite shopping och restaurangbesök. HUR nice som helst. Äta god mat, dricka gott och vuxenprat! Det är alldeles för lite av det i min vardag just nu. Jag tror dessutom att barnen uppskattade det precis lika mycket som mig. Leka med kompisar, åka pulka göra pizza och äta lördagsgodis...utan mamma.

Idag är det söndag och 51 dagar kvar till S kommer hem på sin andra leave. Paketet som ska skickas ner till födelsedagen är laddat med smått och gott och ska få komma till brevlådan idag för att hinna fram i tid. S kanske bloggar om innehållet sen...

Förresten, har ni sett frsvarsmaktens senste reklamfilmer?! Viss är de roliga och ger oss en tankeställare?!


1 kommentar:

  1. Visst var det en kanon dag igår!Priset på drycken lär ju gå till historien ;) Husmors vila är icke att förakta: ) Reklamen är den bästa/fyndigaste på länge!! kram DG

    SvaraRadera