Sekretess

Ni som vet vilka vi är som bloggar här, tänk på att inte ge ut våra namn eller annan privat information.

Från Försvarsmaktens hemsida,

"Det är särskilt viktigt att tänka på att det man skriver till varandra i e-post, på Facebook, på egna bloggar eller andra sociala medier inte får handla om kommande militär verksamhet, svagheter vid förbandet, fullständiga namn på personer och annat som kan påverka säkerheten för de som tjänstgör eller de anhöriga hemma i Sverige."

onsdag 30 januari 2013

Skönt beslut

Från och med den 1/2 till och med den 31/5 kommer jag att jobba 80%. Det känns just nu otroligt skönt. Jag kommer att vara ledig på fredagar och ha tid till det som jag känner att jag inte riktigt hinner med just nu. Tyvärr har barnen skolplikt så de får gå i skolan som vanligt men inget morgonfritids och inget eftermiddagsfritids på fredagar. Tjejerna är jätteglada över det! Att gå ner i tid har aldrig varit min intention, jag trivs med mitt jobb och gillar att arbeta men just nu känns det mest rörigt med jobb och privatliv. Jag känner mig som en snigel, precis som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det handlar om fyra månader så det är inte speciellt länge men jag tror att det kommer att underlätta oerhört i vår vardag här hemma i Sverige.

Nästa vecka eller om det är veckan därpå så har vi nått halvvägs i missionen! Fantastiskt! Och på fredag är det 40 dagar kvar till leave 2. Ja 40 dagar är mycket men när han åkte efter nyår så var det 70 dagar så det går i alla fall framåt, om än väldigt långsamt.

Tjejerna "tuffar" på riktigt bra. Sjuåringens raseriutbrott har minskat och jag tror att hon tänker efter innan hon blir så där jättearg som hon blev ibland, speciellt efter att S åkt eller kommit hem. Tioåringen har inte varit ledsen på länge men båda längtar väldigt mycket stundvis. Vilket självklart inte är så konstigt...




4 kommentarer:

  1. Vad bra att det löste sig, det känns bättre även för mig när jag vet att det fungerar för er där hemma. //S

    SvaraRadera
  2. Vad skönt. Ja, jobbet är ju inte allt hur bra man än trivs. Allt det andra utanför jobbet måste ju oxå fungera. - Härligt med lediga fredagar:) Kram på dig! //E

    SvaraRadera
  3. Men så härligt, lediga fredagar, vilket bra beslut!
    Och jag tycker mej kunna läsa en glad optimism i hela bloggen, heja på!
    Stor kram ! //

    SvaraRadera
  4. Kära kollega! Man ska vara rädd om sig(och de sina) så länge man har sig! Njut nu! Det är du/ni värda! Kram

    SvaraRadera