Sekretess

Ni som vet vilka vi är som bloggar här, tänk på att inte ge ut våra namn eller annan privat information.

Från Försvarsmaktens hemsida,

"Det är särskilt viktigt att tänka på att det man skriver till varandra i e-post, på Facebook, på egna bloggar eller andra sociala medier inte får handla om kommande militär verksamhet, svagheter vid förbandet, fullständiga namn på personer och annat som kan påverka säkerheten för de som tjänstgör eller de anhöriga hemma i Sverige."

måndag 15 april 2013

32

Så har det gått några dagar till... efter ett par veckors sällskap av min mor är vi åter "ensamma".
Kvällarna blir längre och längre och varmare och varmare. I går eftermiddag var vi ute länge och påtade i trädgården, som jag har längtat!
Pratade med grannfrun som har en man i samma bransch och hennes man hade varit iväg på mission för några år sedan fast då under sommartid. Vi diskuterade vad som var värst, vintertid när allt är mörkt och man mest sitter inne eller på sommaren när kvällarna blir så långa. Ja det är nog lika illa oavsett kom vi fram till. Fick ett par uppmuntrande ord på vägen...

Jag är riktigt riktigt less nu och det krävs väldigt lite för att jag ska ilskna till eller bli irriterad över saker. Små saker i vardagen som annars inte skulle röra mig i ryggen, bland annat på jobbet, idag har det känts som jag har jobbat i en hönsgård! Det första jag gjorde när jag kom hem var att kolla på arbetsförmedlingens hemsida...

I helgen försökte jag byta däck...jag gick bet! Det tar emot att inte klara sig själv, fick boka tid på däckfirman. Nederlag.








1 kommentar:

  1. Usch, låter jobbigt - men såna dagar har man ju ibland. Dagar då man kan strypa allt och alla :) Det är ju en liten tröst, men håll ut -
    snart har du/ni sällskap vid middagsbordet igen och de normala vardagarna är tillbaka, kramen!

    SvaraRadera