Sekretess

Ni som vet vilka vi är som bloggar här, tänk på att inte ge ut våra namn eller annan privat information.

Från Försvarsmaktens hemsida,

"Det är särskilt viktigt att tänka på att det man skriver till varandra i e-post, på Facebook, på egna bloggar eller andra sociala medier inte får handla om kommande militär verksamhet, svagheter vid förbandet, fullständiga namn på personer och annat som kan påverka säkerheten för de som tjänstgör eller de anhöriga hemma i Sverige."

måndag 3 september 2012

Måndag 5

I morse åkte S till LG igen...

Att pappa åker bort är inte längre en jobbig grej för barnen. Han är ofta borta på övningar, kurser, utbildningar etc. så att han reser i Sverige...och ibland Norge har gett dem erfarenhet. Däremot blir det alltid "kajko" när han kommer hem. När han är borta vet dem att det är skarpt läge, då är det vi som sköter hela ruljansen på hemmaplan och det ställer vissa krav på både mig och barnen. De sköter allt mycket bättre då. Nattningen går som på räls, kvart över åtta ska det borsta tänder, tvättas och nattas för att sedan ligga i sängen så att jag kan gå ner till halv nio, aldrig några problem! När pappa är hemma tar den här nattningsprocessen betydligt längre tid. Vid maten ska de hjälpa till med dukning och avdukning inga problem när vi är själva heller men när pappa kommer hem så slarvas det. På ett sätt tycker jag nästan att det är lättare när han är borta i ett längre svep för då går våra rutiner som på räls. Jag vet vad jag måste göra och barnen vet vad de måste göra. När S kommer hem så blir vi två som ska se till att de har frukt i skolväskan, två som ska packa väskor och två som ska natta, vem gör vad!? Och blir det gjort!
Barnen gör en fantastisk insats, de här veckorna har jag inte varit speciellt häftig att hänga med på eftermiddagarna. Förändringar på jobbet har gjort att jag varit tröttare än tröttast och ofta har behövt vila en stund när jag kommer hem eller efter maten (jag är ofantligt tacksam för att barnen är lite större och klarar sig själva.)

För er som har lust och tid blev jag tipsad om denna sommarpratare,
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3825&artikel=5116549

Lyssna ni med!

//Frun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar